Znieczulenie i pacjent ze współistniejącą chorobą serca

Tytuł tej książki sugeruje, że anestezjolog powinien ją znaleźć jako odniesienie dotyczące przede wszystkim obaw związanych ze znieczuleniem u pacjentów z współistniejącą chorobą serca. W przedmowie redaktor stwierdza, że niniejsza książka została napisana dla anestezjologa bezkardiologii, zajmującego się znieczulaniem pacjenta z chorobami serca, który przedstawia zabieg elektywny i emergentny oraz niekardiochirurgiczny. Dlatego spodziewałem się znaleźć dogłębne dyskusje sposoby, w jakie choroby serca wpływają na pacjentów zgłaszających się do operacji pozasercowych. Spodziewałem się również obszernej dyskusji na temat ryzyka, w szczególności dodatkowego ryzyka, jakie może stwarzać obecność choroby serca w takiej czy innej postaci, w sytuacji klinicznej wymagającej nagłej lub planowej operacji pozasercowej. Zamiast tego, większość tej książki dotyczy medycznych aspektów chorób serca. Większość rozdziałów zawiera obszerne dyskusje na temat anatomii, fizjologii, patofizjologii, diagnostyki i leczenia wszelkiego rodzaju chorób serca. Po nich zazwyczaj pojawiają się rozdziały dotyczące stosowania znieczulenia, a czasem także sekcje dotyczące przedoperacyjnej oceny znieczulenia. Większość rozdziałów nie zajmuje się trudnym problemem przedoperacyjnej oceny ryzyka w głębi (lub w ogóle). Chociaż często niewiele wiadomo na temat faktycznych zagrożeń lub stosunku ryzyka do korzyści związanych z określonymi rodzajami operacji pozasercowych u pacjentów z określonymi rodzajami rzadkich chorób serca, wiele wiadomo na temat ryzyka i stosunku ryzyka do korzyści u pacjentów prezentujących wiele rodzajów leków. bez kardiochirurgii, u których występuje choroba niedokrwienna serca. Miałem nadzieję znaleźć szczegółową dyskusję na ten temat, ale tego nie zrobiłem. W większości rozdziałów wiele z pierwszych stron poświęconych jest anatomii, fizjologii, diagnostyce i farmakologii – zagadnieniach, które, szczerze mówiąc, wymagałyby nieustannej uwagi, aby przejść przez części w celu oceny przedoperacyjnej, oceny ryzyka lub zarządzania. Niektóre rozdziały zawierają nawet szczegółowe dyskusje na temat technik chirurgicznych stosowanych w leczeniu chorób serca.
Wiele rozdziałów zawiera całe strony poświęcone rozmytym zdjęciom obrazów echokardiograficznych. Istnieją dziwne przecinki i nieokreślenia. W rozdziale 3, który omawia efekty hemodynamiczne dożylnych środków znieczulających, na przykład, tylko pół strony poświęcono omówieniu ostatnio wprowadzonego i interesującego środka propofolu, podczas gdy cała strona przedstawia dokładny, ale bezużyteczny schemat struktur chemicznych opioidy.
Innym niepokojącym problemem związanym z tą książką jest niezdolność niektórych autorów do przeciwstawiania się twierdzeniom bez żadnych zastrzeżeń, które, choć są one nieszkodliwe, mogą wydawać się anestezjologom, mogą okazać się problematyczne, gdy są używane przeciwko nam przez prawników – na przykład: Nie ma udokumentowanej różnicy między częstość powikłań kaniulacji tętnicy promieniowej i tętnicy udowej, ale należałoby unikać miejsca kości udowej u otyłych pacjentów. Otyłość nie jest tu zdefiniowana; jeśli lekarz kaniuluje tętnicę udową pacjenta, który uważa, że jest otyły, a jeśli pacjent ma komplikację, takie słowa są odkrywane przez prawników o niesamowitej częstotliwości
[więcej w: regu therm cena, centrum mowy i słuchu kajetany, tortuga witkowo ]

Powiązane tematy z artykułem: centrum mowy i słuchu kajetany regu therm cena tortuga witkowo