Znieczulenie i pacjent ze współistniejącą chorobą serca ad

Inny przykład tego problemu: Ponieważ trudno jest oszacować, ile osób straciło życie bez użycia cewnika płucno-tętniczego, korzyść z wątpliwości powinna przechylić się na korzyść użycia go, gdy jest wskazana. Wskazania autora są anegdotyczne i nie mają żadnych odniesień w tym samym akapicie. Większość rozdziałów jest silnie przywoływana i są to rzeczywiście dogłębne dyskusje, w większości dobrze napisane i naukowe. Moim głównym zarzutem jest to, że chociaż rozdziały te są naukowe dyskusje o patofizjologii, diagnostyce medycznej i terapii, czasem nawet o chirurgicznej terapii sercowo-naczyniowej, obejmują tylko powierzchowne dyskusje na temat ryzyka związanego ze znieczuleniem u pacjentów z chorobą serca, stosunek ryzyka do korzyści i przedoperacyjną oraz śródoperacyjne postępowanie w znieczuleniu – jednak te ostatnie są głównym celem pracy. Innymi słowy, w tej książce kardiologia jest przedstawiana w większym stopniu niż jest ona zasadniczo w głównych podręcznikach anestezjologii i na mniejszej głębokości niż w głównych podręcznikach kardiologii. Być może książka powinna była zatytułowana Primer Kardiologii dla anestezjologów . Może to być bardzo pomocne dla anestezjologów, którzy chcą dokonać przeglądu kardiologii, inwazyjnego monitorowania i farmakologii sercowo-naczyniowej, ale będzie to mniej użyteczne jako odniesienie dla tych, którzy mają do czynienia z pacjentami ze współistniejącymi chorobami serca, którzy są obecni przy operacjach pozasercowych.
John H. Tinker, MD
University of Iowa Szpitale i kliniki, Iowa City, IA 52242

[podobne: lacidofil ulotka, kaszak za uchem, wieści lubońskie ]