Planowanie przyszłości – opieka długoterminowa i wybory w 2008 roku ad

Dane pochodzą z US Census Bureau, 2004, oraz z Congressional Budget Office, 1999. Dane dotyczące wydatków są skorygowane o inflację od 2000 roku. W nadchodzących dekadach sprawy nie będą łatwiejsze. Nasza populacja się starzeje, a wydatki na długoterminową opiekę nad osobami starszymi w ciągu najbliższych 30 lat wzrosną ponad dwukrotnie (patrz wykres). Chociaż trendy demograficzne są szeroko komentowane w publicznej debacie na temat programów uprawnień, starzenie się społeczeństwa jest bodźcem do zmian, które wydają się zarówno przytłaczające, jak i łatwe do zignorowania. Co więcej, wpływ starzenia się wyżu demograficznego na system opieki długoterminowej nie będzie odczuwalny, gdy tylko zacznie się odczuwać ich wpływ na Medicare i zabezpieczenie socjalne. Pierwsze pokolenie wyżu demograficznego osiągnie wiek 65 lat w ciągu zaledwie kilku lat, ale osoby starsze zazwyczaj nie potrzebują opieki długoterminowej, dopóki nie osiągną lat 70. i 80. wieku.
Niemniej teraz nadszedł czas, aby ponownie rozważyć finansowanie opieki długoterminowej. Nasze opcje reform będą coraz bardziej ograniczane, im dłużej będziemy czekać na działanie. W szczególności, ponieważ coraz więcej osób wycofuje się z rynku pracy, maleje ich zdolność do zmiany schematów oszczędzania, zakupu ubezpieczenia na długoterminową opiekę lub przyczynienia się do szerszego rozwiązania finansowanego z podatków. Jeśli po wyborach w 2008 r. Otworzy się okno możliwości reformy programów uprawnień, ważne jest, aby w dyskusjach wziąć pod uwagę czynnik długoterminowej opieki.
Pomimo nieobecności tej kwestii w kampanii prezydenckiej, zainteresowane strony i eksperci w tej dziedzinie opracowali szereg potencjalnych reform w zakresie długoterminowej opieki, a niektóre przemyślane propozycje zmian polityki pojawiły się w ciągu ostatniego roku.1,2 do pomysłów, działania polityczne wymagają przywództwa i woli politycznej. Tak więc kandydaci na prezydenta mają ważną rolę do odegrania w podnoszeniu świadomości na temat przyszłych potrzeb w zakresie opieki długoterminowej oraz w przedstawianiu wizji reform. Istnieją przynajmniej trzy kluczowe pytania, które nieuchronnie będą nas konfrontować, gdy będziemy szukać sensownej reformy3
Po pierwsze, w jaki sposób należy postrzegać opiekę długoterminową w szerszym kontekście świadczenia i finansowania opieki zdrowotnej. Pod wieloma względami – takie jak minimalna rola ubezpieczenia, duża rola opieki nieformalnej i integracja usług wspierających z mieszkalnictwem – opieka długoterminowa różni się od innych dziedzin opieki zdrowotnej. Ale trudno będzie osiągnąć cel posiadania wydajnego systemu opieki zdrowotnej wysokiej jakości, o ile dostawcy będą musieli zmierzyć się z nieskoordynowanymi i sprzecznymi zachętami różnych płatników w różnych placówkach opiekuńczych. Ta niewspółosiowość jest szczególnie widoczna w przypadkach, w których finansowanie opieki długoterminowej i ostrej jest rozdrobnione, a Medicaid odpowiada za te pierwsze, a Medicare za to drugie.
Po drugie, czy długoterminowe usługi opieki, finansowane ze środków publicznych, będą nadal zarządzane za pomocą strategii opartej na opiece społecznej, czy też powinniśmy przejść do bardziej uniwersalnego podejścia. Pozorną przewagą korzyści zależnych od dochodów jest fakt, że ogranicza ona roszczenia do budżetu publicznego, ograniczając zasięg do osób najbardziej potrzebujących. Jednak ponad połowa mieszkańców domów opieki kwalifikujących się do Medicaid może zrezygnować z potencjalnych korzyści szerszego dzielenia się ryzykiem, ponieważ słabo polegamy na oszczędnościach ludzi i ich zdolności do planowania przyszłych potrzeb.
[więcej w: ezosfera, Warszawa kaszak za uchem, kaszak za uchem ]

Powiązane tematy z artykułem: ezosfera kaszak za uchem rotawirus ile trwa