Pembrolizumab w porównaniu do chemioterapii z powodu niedrobnokomórkowego raka płuca o niedrobnokomórkowym zaawansowaniu dodatnim od PD-L1 ad 6

Mediana czasu leczenia wynosiła 7,0 miesięcy (zakres od dnia do 18,7 miesiąca) w grupie pembrolizumabu i 3,5 miesiąca (zakres od dnia do 16,8 miesiąca) w grupie otrzymującej chemioterapię. Mediana liczby cykli leczenia w grupie pembrolizumabu wynosiła 10,5 (zakres od do 26); średnia liczba w grupie otrzymującej chemioterapię wynosiła 4 (zakres od do 6), zarówno u pacjentów z guzami płaskonabłonkowymi, jak i u pacjentów z guzami o podłożu niezłośliwym. W grupie otrzymującej chemioterapię 66 pacjentów (43,7%) przeszło na oddział otrzymujący pembrolizumab po progresji choroby. Spośród pacjentów, którzy przeszli na drugą stronę, 57,6% nadal otrzymywało pembrolizumab w momencie odcięcia danych. Przeżycie bez progresji
Ryc. 1. Ryc. 1. Przeżycie wolne od progresji w populacji, której celem jest leczenie, w zależności od grupy leczonej. W badaniu A przedstawiono wyniki przeżycia bez progresji według Kaplana-Meiera. Znaczniki znakowania reprezentują dane cenzurowane w ostatnim momencie, gdy pacjent był znany z życia i bez postępu choroby. Panel B pokazuje analizę czasu przeżycia bez progresji w kluczowych podgrupach. Przeżycie wolne od progresji było oceniane zgodnie z Kryteriami oceny odpowiedzi w przypadku guzów litych (RECIST), wersja 1.1, za pomocą ślepej, niezależnej, centralnej oceny radiologicznej. Populacja przeznaczona do leczenia obejmowała wszystkich pacjentów poddanych randomizacji. Współczynniki wydajności Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) wynoszą od 0 do 5, przy czym 0 oznacza brak objawów i wyższe wyniki wskazujące na zwiększenie niepełnosprawności. Podgrupy schematu chemioterapii opartego na platynie opierają się na schemacie wybranym przed losowym przypisaniem pacjenta do leczenia pembrolizumabem lub chemioterapią na bazie platyny.
W populacji, która miała zamiar leczyć, na podstawie 189 wszystkich zdarzeń progresji lub zgonu, mediana czasu przeżycia wolnego od progresji wynosiła 10,3 miesiąca (95% przedział ufności [CI], 6,7 nie osiągnięto) w grupie pembrolizumabu i 6,0 miesięcy (95% CI, 4,2 do 6,2) w grupie otrzymującej chemioterapię (Figura 1A). Szacowany odsetek pacjentów, którzy przeżyli i nie mieli progresji choroby po 6 miesiącach wynosił 62,1% (95% CI, 53,8 do 69,4) w grupie pembrolizumabu i 50,3% (95% CI, 41,9 do 58,2) w grupie otrzymującej chemioterapię. Przeżycie bez progresji było istotnie dłuższe w grupie pembrolizumab niż w grupie chemioterapeutycznej (współczynnik ryzyka progresji lub zgonu choroby, 0,50; 95% CI, 0,37 do 0,68; P <0,001). Korzyści z pembrolizumabu w odniesieniu do przeżycia bez progresji były widoczne we wszystkich badanych podgrupach (ryc. 1B).
Ogólne przetrwanie
Rycina 2. Rycina 2. Całkowite przeżycie w populacji, której celem jest leczenie. Pokazano szacunkowy czas przeżycia według Kaplana-Meiera, zgodnie z grupą leczenia. Znaczniki znakowania reprezentują dane cenzurowane w ostatnim momencie, gdy pacjent był znany z tego, że żyje. Populacja przeznaczona do leczenia obejmowała wszystkich pacjentów poddanych randomizacji.
W czasie drugiej analizy okresowej miało miejsce 108 zgonów. Szacowany odsetek pacjentów, którzy żyli w wieku 6 miesięcy wynosił 80,2% (95% CI, 72,9 do 85,7) w grupie pembrolizumabu i 72,4% (95% CI, 64,5 do 78,9) w grupie otrzymującej chemioterapię (ryc. 2); mediana całkowitego przeżycia nie została osiągnięta w żadnej z grup
[patrz też: kaszak za uchem, geratam, centrum mowy i słuchu kajetany ]