Korozja medycyny: czy profesja może odzyskać swoje moralne dziedzictwo Zmartwiona choroba: recepta na zdrowie w ocalonej Ameryce ad

Podobnie jak wielu przeciwników, czasami przesadza ze swoją sprawą, ale sprawa często jest silna. Hadler oferuje miażdżącą krytykę inwazyjnego leczenia przewlekłej, stabilnej choroby wieńcowej, odzwierciedlającej pogląd, który od dawna jest zalecany przez znanego kardiologa Bernarda Lown. Jednomyślna koncentracja na otwieraniu (lub omijaniu) zwężonych tętnic opiera się na uproszczonym modelu. Większość ostrych okluzji nie występuje w miejscach z wcześniejszymi wysokimi wartościami zwężenia; stenotyczne zmiany często stymulują rozwój krążenia obocznego, który łagodzi ich niebezpieczeństwo; a nowoczesne zarządzanie medyczne często stabilizuje tablice. Co więcej, badania z randomizacją wykazały, że niewielu pacjentów z przewlekłą stabilną dusznicą boryka się z mechaniczną interwencją – oprócz 3% pacjentów z pozostawioną główną chorobą wieńcową.
Hadler również przyjmuje badania przesiewowe w kierunku raka piersi, okrężnicy i prostaty, które nie wykazały zmniejszenia śmiertelności z wszystkich przyczyn, ale zwiększają ekspozycję na promieniowanie, operacje i martwicę. Krytykuje ścisłą kontrolę glikemii, co jest zapowiedzią nieoczekiwanych wyników niedawnego randomizowanego badania. Niestety, czasami rozciąga swoją sprawę – na przykład minimalizując dowody wspierające kontrolę nad umiarkowanym nadciśnieniem.
Hadler głównie obwinia nasze kulturowe upodobanie za lekarstwo na dyskomfort dla amerykańskiego systemu hiper-interwencjonistycznego opieki medycznej. Wręcz przeciwnie, niemal na marginesie wspomina o zdobywcach finansowych w branży wartej 88 miliardów dolarów, która ma na celu opiekę nad pacjentami z chorobą wieńcową, oraz presji politycznej i handlowej, którą członkowie tej branży wywierali, aby wymyślać, utrzymywać i publicznie finansować paradygmat interwencjonistyczny. . Chociaż Hadler koncentruje się na decyzjach klinicznych, a Geyman skupia się na polityce finansowania, zgadzają się, że lekarze, świadomie lub nie, podnieśli korupcję leczenia. Co więcej, obydwa brzmią nadziei – lekarze mają wiedzę, moc i moralny obowiązek odrzucenia fałszywej monety handlu i technologicznego szumu oraz przywrócenia prymatu pacjenta.
Steffie Woolhandler, MD, MPH
David U. Himmelstein, MD
Cambridge Hospital, Cambridge, MA 02139

[przypisy: regu therm cena, centrum mowy i słuchu kajetany, wieści lubońskie ]