Etyka oparta na medycynie

Pacjenci idealnie zasługują na współczującego lekarza, ale czy mogą być zadowoleni z tego, kto jest po prostu grzeczny. Kiedy słyszę, że pacjenci skarżą się na lekarzy, ich krytyka często nie ma nic wspólnego z brakiem zrozumienia i empatii. Zamiast tego protestują przeciwko temu, że po prostu patrzył na ekran swojego komputera , nigdy się nie uśmiecha lub Nie miałem pojęcia, z kim rozmawiam. Podczas mojej niedawnej hospitalizacji, znalazłem w Starym Świecie maniery mojego urodzony chirurg – i moja reakcja na nie – ujawniając w tym względzie. Cokolwiek by się czuł, jego zachowanie – strój, maniery, mowę ciała, kontakt wzrokowy – było nienaganne. Nie zostawiłem sobie myśli: Jakie współczucie . Zamiast tego zacząłem myśleć: Co za zawodowiec , a nawet (nieoczekiwanie), Co za dżentelmen. Wyrażenie, które zrobił, było wyjątkowo uspokajające i pomogło potwierdzić podejrzewam, że pacjenci mogą mniej przejmować się tym, czy ich lekarze są refleksyjni i empatyczni, niż gdy są z szacunkiem i uważni. Wierzę, że edukacja medyczna i szkolenie podyplomowe powinny położyć większy nacisk na ten aspekt relacji lekarz-pacjent – co nazwałbym medycyną opartą na etiologii . Było wiele prób wspierania empatii, ciekawości i współczucia u klinicystów, ale nikt, kogo znam, nie powinien systematycznie uczyć dobrych manier. Samo pojęcie dobrych manier może wydawać się dziwaczne lub anachroniczne, ale leży u podstaw misji innych zawodów związanych z usługami. Cele lekarza różnią się oczywiście w istotny sposób od celów pracownika Nordstromu, ale dlaczego spotkanie kliniczne nie powinno w podobny sposób podkreślać zadowolenia klienta poprzez wyraźne działania. Lekarz, który ma problemy ze współczuciem, a nawet rozpoznaje cierpienie pacjenta, może zachowywać się w określony sposób, co spowoduje, że pacjent będzie dobrze traktowany. W jaki sposób możemy wprowadzić podejście do opieki nad pacjentami oparte na etiologii.
Sukces osiągnięty przez Petera Pronovosta i jego kolegów w rozwiązywaniu różnego rodzaju złożonego problemu – zmniejszenie prawdopodobieństwa zakażenia linii centralnej u pacjentów z krytyczną opieką1 – stanowi sugestię prowokującą do myślenia. Zamiast przyjmować skomplikowane, wyrafinowane podejście – powiedzmy zwalczanie infekcji poprzez opracowywanie bardziej zaawansowanych antybiotyków lub wyjaśnianie genetycznych podstaw odporności na leki – Pronovost i in. wprowadzono listę kontrolną, aby wymusić stosowanie mycia rąk, dokładne drapanie pacjenta i inne zadania, które można łatwo wykonać. Rezultaty tej prostej interwencji były szybkie i dramatycznie skuteczne. Zaproponowałbym podobne podejście do rozwiązania problemu satysfakcji pacjenta: opracowaliśmy listy kontrolne etykiety lekarza na spotkanie kliniczne. Oto przykładowa lista kontrolna dla pierwszego spotkania z hospitalizowanym pacjentem:
1. Poproś o pozwolenie na wejście do pokoju; czekać na odpowiedź.
2. Przedstaw się, pokazując odznakę.
3. Potrząśnij dłońmi (w razie potrzeby załóż rękawice).
4. Usiądź. Uśmiechnij się, jeśli to konieczne.
5. Opisz krótko swoją rolę w zespole.
6. Zapytaj pacjenta, jak czuje się w szpitalu.
Taka lista kontrolna ma tę zaletę, że jest przejrzysta, efektywna w nauczaniu i ocenie oraz łatwa w praktykowaniu
[przypisy: rotawirus ile trwa, masc emla, apteka całodobowa rzeszów ]

Powiązane tematy z artykułem: apteka całodobowa rzeszów masc emla rotawirus ile trwa