Etyka oparta na medycynie ad

Nie odnosi się do sposobu, w jaki czuje się doktor, tylko jak się zachowuje; zapewnia wskazówki dla stażystów, których umiejętność przy łóżku wymaga największej poprawy. Listę można zmodyfikować, aby uwzględnić szereg sytuacji klinicznych: wyjaśnienie trwającej pracy, dostarczenie złych wieści, przygotowanie do zwolnienia i tak dalej. Szkolenie dotyczące podejścia opartego na etykiecie do opieki nad pacjentem byłoby uzupełnieniem, zamiast zastępować, wysiłków mających na celu przeszkolenie lekarzy w zakresie bycia bardziej humanitarnym. Pedagogicznie można argumentować, że medycyna oparta na etykietach ma pierwszeństwo przed medycyną opartą na współczuciu. Lepsze punkty opieki nad pacjentem powinny być budowane na podstawie dobrych manier. Początkujący pianiści nie biorą udziału w zajęciach z muzykalności i artystycznej wrażliwości; uczą się prawidłowej postawy przy fortepianie oraz umiejętności gry na skale i oczekuje się, że będą rozwijać te umiejętności na wyższym poziomie przez całe życie nauki i praktyki. Mogę lub nie być w stanie nauczyć studentów lub mieszkańców, aby byli ciekawi świata, widzieć rzeczy oczami pacjenta lub tolerować cierpienie. Myślę jednak, że mogę ich wytrenować, aby uścisnąć dłoń pacjenta, usiąść podczas rozmowy i uważać. Takie zachowanie zapewnia niezbędną – jeśli nie zawsze wystarczającą – podstawę dla pacjenta, aby mieć satysfakcjonujące doświadczenie.
Co więcej, łatwiej zmienić zachowanie niż postawy. Chociaż czytanie medycznie odpowiednich klasyków literackich i pisanie fragmentów refleksji (tak jak dzieje się to obecnie w wielu szkołach medycznych) może sprawić, że niektórzy uczniowie stają się bardziej dojrzali i humanitarni, zastanawiam się, czy te ćwiczenia są najbardziej przydatne dla tych studentów, którzy przybywają do szkoły medycznej już posiadającej te przedmioty. jakości do pewnego stopnia. Dla wielu studentów podejrzewam, że ćwiczenia te mogą mieć bardziej ograniczony efekt, choćby dlatego, że są zbyt krótkie, aby umożliwić uczniowi zrozumienie, ćwiczenie i opanowanie zamierzonych wartości. Nie jest łatwo modyfikować charakter czy wygląd danej osoby w klasie; poza tym szkolenie kliniczne jest bardziej skuteczne, gdy przypomina naukę zawodu, a nie szkołę wyższą. Praktykanci mogą nauczyć się więcej dzięki obserwowaniu, jak koledzy postępują ze współczuciem, niż z tego, że je omawiają.
Medycyna oparta na etykietach będzie traktować priorytetowo zachowanie w stosunku do odczuwania. Podkreślałoby to praktykę i opanowanie rozwoju postaci. Umieściłby w centrum klinicznego spotkania profesjonalizm i zadowolenie pacjenta oraz przywrócił niektóre elementy rytuału, który zawsze był ważną częścią zawodów uzdrawiających. Powinniśmy kontynuować wysiłki zmierzające do rozwijania współczujących lekarzy, ale nie zapominajmy o potencjalnie bardziej natychmiastowych korzyściach z podkreślania dobrych zachowań.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Author Affiliations
Dr Kahn jest psychiatrą w Beth Israel Deaconess Medical Center i adiunktem psychiatrii w Harvard Medical School – obie w Bostonie.

[więcej w: regu therm cena, lacidofil ulotka, błona odblaskowa ]

Powiązane tematy z artykułem: błona odblaskowa lacidofil ulotka regu therm cena