Choroba niedokrwienna serca: sens diety i nonsens – ocena przez naukowców

Jest to wyraźnie książka z punktem widzenia i należy ją czytać jako taką. Zawiera opinie członków Veritas Society, którzy spotkali się w listopadzie 1991 roku, aby wyrazić swoje zastrzeżenia do hipotezy o diecie-sercu (łączącej dietę z chorobą serca), która według nich jest oparta na delikatnych i wybranych danych . najwyraźniej sformułowany w celu skupienia się na tych konkretnych zastrzeżeniach poprzez wezwanie do powrotu do uczciwości naukowej i informacyjnej . Dr George Mann pisze we wstępie, że agencje regulacyjne zostały porzucone w swoich obowiązkach, pozwalając na oszukańcze oświadczenia zdrowotne dotyczące żywności i reklamy narkotyków. W pierwszym rozdziale podsumowuje jego pogląd na ostatnie pięćdziesiąt lat badań serca w tej dziedzinie i opiera się na National Heart, Lung and Blood Institute; American Heart Association; i wielu wybitnych liderów w medycynie, ale szczególnie dr Ancel Keys i dr Jeremiah Stamler. Inne rozdziały zostały napisane przez badaczy, którzy wskazują, co ich zdaniem jest błędem w łańcuchu dowodowym łączącym dietę z chorobą niedokrwienną serca. Każdemu rozdziałowi towarzyszy krótka dyskusja, dzięki której można usłyszeć opinie uczestników spotkania. Jak można się było spodziewać, ta książka bardzo cierpi z powodu dwuletniego opóźnienia w publikacji. Rozdział dotyczący miażdżycy nie omawia roli utlenionej lipoproteiny o małej gęstości i koncentruje się przede wszystkim na efektach hemodynamicznych, które są niezgodne z hipotezą dieta-serce.
W pierwszym akapicie rozdziału dotyczącego diety, cholesterolu w surowicy i choroby niedokrwiennej serca znajduje się następujący cytat: Dieta cholesterol-cholesterol-choroba niedokrwienna serca [choroba niedokrwienna serca] rzadko była recenzowana krytycznie i nigdy dokładnie. 12-ty przypis w rozdział przypisuje oświadczenie do sprawozdania z badań sejmowych i zdrowotnych Krajowej Rady ds. Badań Naukowych. Czyli autor rozdziału przeczytałby raport dokładniej: jest to naprawdę krytyczny i kompleksowy przegląd tego problemu. (Raport Generalnego Chirurga na temat odżywiania i zdrowia z 1988 r. [Washington, DC: Departament Zdrowia i Opieki Społecznej, Publiczna Służba Zdrowia] jest również bardzo dokładny.) Rozdział zawiera szczegółowe omówienie wpływu kwasów tłuszczowych trans w diecie i ich domniemaną rolę w promowaniu choroby niedokrwiennej serca w tym kraju w ciągu ostatniego stulecia. Ton rozdziału sugeruje jednak, że jest to kwestia, której medycyna popularna unikała; w rzeczywistości artykuły i artykuły redakcyjne dotyczące tego ważnego przedmiotu są nadal publikowane w wiodących czasopismach medycznych. Chociaż rola kwasów tłuszczowych trans jest wyjaśniona, autorzy nie biorą pod uwagę, że wartości cholesterolu i wskaźniki choroby niedokrwiennej serca spadają w populacji USA, nawet gdy spożycie tłuszczu roślinnego wzrasta.
Rozdział poświęcony badaniom klinicznym podsumowuje zastrzeżenia, które zostały zgłoszone do niektórych danych z badań klinicznych. W rzeczywistości zarzuty zostały poruszone w literaturze, w szczególności w wyżej wymienionym sprawozdaniu dotyczącym diety i zdrowia. Analiza krytyczna ustąpiła jednak zamiłowaniu do stwierdzeń takich jak nasz sprzeciw wobec Keysa i Stamlera i ich sykofantów jest w zarządzaniu
[patrz też: centrum mowy i słuchu kajetany, lacidofil ulotka, błona odblaskowa ]

Powiązane tematy z artykułem: błona odblaskowa centrum mowy i słuchu kajetany lacidofil ulotka