Choroba niedokrwienna serca: sens diety i nonsens – ocena przez naukowców ad

Twierdzą oni, że dietetyczne manipulowanie tłuszczem i cholesterolem zmniejsza hipercholesterolemię, a tym samym zmniejsza [chorobę wieńcową serca]. Nie wykazali, że jest to prawda, a co ważniejsze, nie wykazali, że jakiekolwiek leczenie dietetyczne lub farmakologiczne lub jakakolwiek ich kombinacja jest bezpieczna. Pomijane w dyskusji jest jakakolwiek wzmianka o jednej z najlepszych klinicznych prób dietetycznych: Oslo Badanie diety i anty-palenie, które pokazało, jak ważna jest dieta obniżająca poziom cholesterolu przy niskiej zawartości nasyconego tłuszczu w zmniejszaniu zachorowalności i całkowitej śmiertelności z powodu choroby niedokrwiennej serca. Pominięcia takie jak to sprawiają, że książka traktuje ten problem mniej niż wyczerpująco. Niestety, większość danych z prób regresji wykorzystujących wyniki badań angiograficznych jako punkt końcowy nie było dostępnych podczas pisania tej książki. Można się zastanawiać, w jaki sposób autorzy zajęliby się danymi z badań klinicznych, które są obecnie w zasięgu ręki, pokazując, że leczenie hiperlipidemii poprzez dietę oraz dietę i leki opóźnia progresję objawowej miażdżycy tętnic w tętnicach udowych i wieńcowych.
Debata na temat wielu aspektów diety i choroby niedokrwiennej serca pozostaje aktywna. Mimo to stopień gniewu obecny w tej książce jest zarówno rozpraszający, jak i, moim zdaniem, nieuzasadniony. Dla tych, którzy szukają prawdy, recenzowane czasopisma (takie jak ta) i sesje naukowe wielu społeczeństw narodowych, takich jak American Heart Association, wydają się bardziej aktualne, mniej zapalne i bardziej przydatne fora dyskusyjne niż książki, takie jak to.
Neil J. Stone, MD
Northwestern University School of Medicine, Chicago, IL 60611

Powołanie się na artykuł (1)
Zamknij Cytowanie artykułów