Chirurgia Bariatryczna a intensywna terapia medyczna u otyłych pacjentów z cukrzycą AD 8

Redukcje w stosowaniu leków przeciwcukrzycowych wystąpiły przed osiągnięciem maksymalnej utraty masy ciała, co potwierdza koncepcję, że mechanizmy poprawy cukrzycy wiążą się z efektami fizjologicznymi oprócz utraty wagi, prawdopodobnie związane ze zmianami w hormonach jelitowych17-20 Jak stwierdzono w badaniach obserwacyjnych W tym badaniu zaobserwowano pewne niekorzystne efekty leczenia chirurgicznego, ale były one skromne pod względem ciężkości. 6,7,9,21 Zgłaszane przez pacjenta objawy hipoglikemii występowały z podobną częstością w grupach chirurgicznych i medycznych. Mechanizm poprawy kontroli glikemii wydaje się obejmować poprawę wrażliwości na insulinę, z wyraźnym obniżeniem poziomów insuliny i poprawą indeksu HOMA-IR, co może być związane z atenuacją przewlekłego stanu zapalnego, jak sugeruje większa redukcja wrażliwość CRP w grupach chirurgicznych (-84% w przypadku pomostowania żołądka i -80% w gastrektomii rękawowej) niż w grupie lecznictwa medycznego (-33%). Wszyscy pacjenci otrzymali intensywną terapię medyczną, w tym poradnictwo w zakresie stylu życia, monitorowanie glikemii w domu oraz najskuteczniejszą obecnie dostępną farmakoterapię. Stosując te strategie, pacjenci otrzymujący tylko terapię medyczną osiągnęli dobre wyniki, uzyskując znaczne obniżenie poziomów hemoglobiny glikowanej (-1,4 . 1,5 punktów procentowych, P <0,001) i masy ciała (-5,4 . 8,0 kg, P <0,001) w ciągu 12 miesięcy . Mimo że badanie nie miało wpływu na ocenę wpływu poprawy kontroli glikemii na wyniki kliniczne, zaobserwowano poprawę czynników ryzyka sercowo-naczyniowego (Tabela 2 oraz Tabele S2 i S3 w Dodatku Uzupełniającym). Chociaż poziomy lipoprotein i ciśnienia krwi były podobne we wszystkich trzech grupach badanych po 12 miesiącach, poprawa w grupach chirurgicznych umożliwiła zmniejszenie lub wyeliminowanie współistniejących leków u wielu pacjentów.
Istotne ograniczenia naszego badania obejmują względnie krótki okres obserwacji (12 miesięcy) oraz jednoośrodkowy, otwarty charakter badania. Niektóre zdarzenia niepożądane wystąpiły w grupie z operacją bariatryczną, w tym u czterech pacjentów wymagających reoperacji. Trwałość i długoterminowy profil bezpieczeństwa tych wyników pozostaje niepewna, ale protokół określa dalsze 4-letnie badania kontrolne u wszystkich pacjentów, co powinno pozwolić na dodatkową ocenę długoterminowych wyników skuteczności i bezpieczeństwa, aby poprowadzić poradnictwo dla pacjentów dotyczące określonych procedur bariatrycznych. w leczeniu cukrzycy typu 2.
Pomimo tych ograniczeń dochodzimy do wniosku, że chirurgia bariatryczna stanowi potencjalnie przydatną strategię postępowania w przypadku niekontrolowanej cukrzycy, ponieważ wykazano, że eliminuje ona potrzebę stosowania leków przeciwcukrzycowych u niektórych pacjentów i znacznie ogranicza potrzebę leczenia uzależnień od narkotyków w innych Ponadto wśród pacjentów poddawanych zabiegom chirurgicznym poprawiły się czynniki ryzyka sercowo-naczyniowego, co pozwoliło zmniejszyć terapie obniżające stężenie lipidów i zapobiegające nadciśnieniu. Teoretycznie, takie ulepszenia mogą zmniejszyć chorobowość i śmiertelność z przyczyn sercowo-naczyniowych, jak wykazano w badaniach nierandomizowanych, chociaż takie korzyści będą musiały być zrównoważone ryzykiem chirurgicznym i bezpieczeństwem, jak pokazano w większych, wieloośrodkowych badaniach klinicznych.
[patrz też: kosc piszczelowa, geratam, błona odblaskowa ]